Drop your link here..nnti leh melawat..

Member2 blogger

My Heartbeat

Friday, December 10, 2010

Aku dan Kelate (Episod : Tersasul sudah - Part 2)

Jom sambung yg part 1..maybe ni last post sbelum sy balik Johor.. Hubby pon dh on the way menjemput sy. Sok pagi dia smpai..yey yey rinduuuu lah~ Smoga perjalanannya selamat. Sok malam dh naik bas lg balik Johor. 2 malam di dalam bas..mantap ahh hubby sy.. **Muuuuaachh** ~

Hohh..ketinggalan?? adoyaiii ni yg nk marah ni.cmne leh ketinggalan lak? hehhee..rilek2.. Ni yg part 1 punye..

Aku dan Kelate (Episod : Tersasul sudah - Part 1)

Jom sambung lagikk
 
Cerita 11

Di sebuah tadika, seorang kanak2 diminta menceritakan tentang keluarganya :

"Saya tinggal bersama ibu, ayah dan adik saya. Saya dan adik saya suka berKUBANG dan ibu selalu marah kepada kami"

Hohh..berkubang..udah rupe kerbau la plak siap berkubang2..xpe2.oleh sbb dia baru berumur 5/6 tahun..mari kita maafkan dia.hehehe..mungkin kanak2 tu maksudkan kubey. Kubey tu maksudnya membuatkan sesuatu tempat tu berselerak. Kubey ni ada kata ganda dia iaitu kubey lembey yg membawa maksud sgt2 lah berselerak.

Cerita 12

Azman : Kenapa baju awak kotor?
Azmi    : Mana ada kotor..saya baru je basuh baju ni
Azman : Tu yg hitam2 tu apa?
Azmi    : Oh..tu PETIK SAWA..basuh pun xhilang

Muahahaha..apa kaitan pulak baju dgn memetik sawa? Ekceli Azmi tu sebenarnya nak gtau yg baju dia ada..ermmm..aku pun xtau cmne nk eksplain petik sawo ni..ala..yg hitam kecik2 kt baju tu..biasanya ada kalo baju yg lembab dibiarkan xberjemur berhari2..nnti adala petik sawo tu..yaa sy xsalahkan Azmi sbb sy pun xtau petik sawo dlm bahasa Malaysia..Humm..maafkan sy penunggu gua. Kalo sawo tu sy tau la..org kelantan pggil sawo kt buah ciku..buoh sawo ialah buah ciku. petik sawo tu bukanlah bermaksud memetik buah ciku.hahahaha

Cerita 13

Seorang awek baru lepas shopping dan kepenatan..dia ingin duduk tapi ade sorg laki ni tamak tempat duduk..so..

Awek : Bang..boleh ALIH sikit tak? saya pun nak duduk RETEP
Lelaki : ??

Haa..kat ayat awek tu ada 2 maksud kelate di situ Alih dan retep..maksud awek tu ialah "Bang..boleh ke tepi sket x? sy pn nk duduk jugak" Retep menahh..hilir teh bunyingg..Retep tu asalnya ialah etek yg bermaksud juga. Alih tu patutnya awek tu cakap keso' (so' tu sengaukan sikit). maksudnya ketepi la sket..

Cerita 14

Mamat mencari kunci motornya

Mamat : Mana ko letak kunci motor aku?
Bob     : Cuba tgk kt ats meja tu
Mamat : Takde la
Bob     : Oh..lupa lak aku letak kunci tu kt dalam SORAK

Mcm tgk perlawanan bola lak kn ade sorak2..Kesian Mamat cmne dia nak amek kunci moto dia dalam sorak..hehehe..Sorak tu sebenarnya ialah Soghok atau laci. Kami memanggil laci sebagai songhok..maka bila udah biasa memanggil soghok, terbawa2 la juga tabiat itu..Bila sudah berada di KeyEll..soghok akn bertukar menjadi sorak..ada paham??Muahahaha..










Cerita 15

Seorang pelajar kolej mahu menghilangkan haus di sebuah gerai

Kakak kedai : Nak minum apa dik?
Pelajar kolej  : Air TIMUN CINA satu
Kakak kedai : Timun cina?? xde la dik kt kedai ni
Pelajar kolej : Air coke je lah kak

Untuk makluman semua..di Kelate timun cina itu bermaksud Tembikai la..kesian pelajar kolej tu kempunan nak minum air tembikai..sy bersimpati padanya..sob3..wakakakakka~

Cerita 16

Ni sambungan Cerita 15

Kakak kedai : Ni minumannya dik
Pelajar kolej  : Terima kasih
Kakak kedai : sama2
Pelajar kolej : Eh..kak..cmne sy nak minum ni..xde PLETIM
Kakak kedai : ??

Ohh ohh..utk part 2 cerita 16 ni yg membuatkan perut sy krem kerana gelak guling2.wakakakakak..Pletim!! Ok2..kepada yg blur..Pletim tu sebenarnya asal dia pleting atau penyedut minuman/straw..Biasa la tu tersasul sket pun nak kecoh ka?wakakaka gelakkan pletim!!!!

Kisah 17

Lagi kisah awek balik shopping..tp kali ni seorang jejaka macho mau mengoratnya

Jejaka : Piwitt
Awek : (jeling)
Jejaka : Baru balik shopping ke..banyak betul bawak SUMPIT

HAhahahaha..ni pun sama gak..pecah usus sy gelak. ingat awek tu nk gi memburu ke beli sumpit byk2..hadoiiyai..kesian jejaka tu..muka dh macho tapi..bukan sumpit la bro..jejaka tu maksudkan supek atau beg plastik..supek ni jugak glemer dengan nama supek ghokghak (sengaukan sket)

Cerita 18

Kawan makcik Limah yg dtg dr KeyEll dtg ke rumah makcik limah..tp malangnya masa tu makcik limah xde kt rumah

Kawan : Assalamualaikum dik..mak ada kat rumah x dik?
Budak  : Xde makcik
Kawan : Mak pergi mana?
Budak  : Mak pergi ke TEMBAK kejap
Kawan : Pergi tembak??

Kira otai la makcik limah ni ade pistol nk tembak2 kn..cayalah makcik limah!! Tembak tu sebenarnya ttembok atau maksudnya tepi jalan besar..bukan tembak poww powww yaaa..igt ituu~

Cerita 19

Seorang gadis terkejut melihat kaki sahabatnya berdarah

Gadis 1 : Eh..apsal kaki ko berdarah?
Gadis 2 : Tadi masa aku jalan2 aku terJIRIT kaca
Gadis 1 : Jirit??apekahh?

Auww..keciannye dia terjirit kaca..kekekeke..Kalo aku jd gadis 2 tu serta merta rasa kesin tu hilang diganti dgn gelak besar.hahaha..Jirit kata asalnya dlm bahasa Kelate ialah jighek atau pijak..kaki terpijak kaca..btol ke ek??hahaha..aku pon bkn btol sgt pon.

Cerita 20

Seorang pakcik mahu membeli barang di kedai runcit

Pakcik        : Ni brapa ringgit?
Tuan kedai : RM2 pakcik
Pakcik itu menghulurkan wang RM50
Tuan Kedai : Pakcik..ada duit HALUS tak? sy xde CUCUR la

Kalo korang igt lg dlt Part 1 sy dh mention tentang cucur so sy xnak eksplain kt sini..hehe..tentang duit halus tu..kih3..duit halus tu ialah duit kecik..ktorang ade pggil duit kecik ade pggil duit halus..

Sinopsis Aku dan Kelate (Episod : Tersasul sudah - Part 2)

Kubey = Selerak
Petik sawo = Titik2 hitam pd baju lembab yg dibiar xberjemur (sy xtau istilah betul)
Keso' = Ke tepi
Etek = Juga
Songhok = Laci
Timun cina = Tembikai
Pleting = Penyedut minuman/Straw
Supek = Beg plastik
Ttembok = Tepi jalan besar
Jighek = Pijak

Aku dan Kelate (Episod : Tersasul sudah - Part 1)

No comments: