Drop your link here..nnti leh melawat..

Member2 blogger

My Heartbeat

Monday, May 23, 2011

I'm in love with Captain Jack Sparrow


Dengan begitu bersemangat skali aku melangkah ke kaunter TGV..mak abah oiiii panjang gile barisan!!skang ni TGV demand sangat nak book kena bayar online pakai kad kredit.aku mana ada kad kredit..nak tak nak terpaksa la beratur.dah la tiket mahal! kat depan ada pulak minah indon duk kalut2 ngan geng2 dia..camne nak beli tiket la..nak tgk cite ape la..nak pukul brape la..rasa nak lempang lak bila2 jenuh duk nunggu bila la nak dekat ngn kaunter.bila tengok skrin tetiba hati terasa hampa sebab Pirates of the Caribbean dah full sampai kul 9.15 malam..adeiii...skang baru kul 12 tengahari..gilo apo nak tunggu sampai malam..aku ingatkan orang beratur bagai nak rak sebab nak tengok cite Nur Kasih the Movie yang aku dengar gempak sangat tu dan gila2 punya promosi..aiyakk~ rupanya adik2 kecik pun kalut nak tengok POTC ni..so, terpaksa la beli yang 3D punye kul 4. 

Memula cite POTC tu aku hampir2 tertido..tak selesa beb pakai spek 3D tu..rasa pening2 pun ada..maklumla jakun tak biasa tengok versi 3D..first filem aku tengok yang 3D ialah Resident Evil..bila dia baling pisau tu aku ngelak2 sebab takut pisau terkena..wakakakaka..bongok! tengah2 POTC aku dah terasa sangat2 jatuh hati pada Captain Jack Sparrow yang sangat sempoi. POTC On Stranger Tides ni cite dia pasal pengembaraan Blackbeard dan Captain Barbossa ke Telaga Awet Muda di mana Jack menjadi penunjuk arah secara terpaksa untuk Blackbeard yang jahat. Captain Barbossa plak ada misi lain selain amek air telaga tu..dia nak bunuh Blackbeard sebab nak balas dendam apa yang blackbeard dah buat pada kapal Black Pearl. dorang berebut untuk ke telaga tu sebab sesapa yang minum air dari telaga tu campur ngan air mata duyung  leh la hidup selamanya. so, masa pengembaraan tu baru mula kebestan POTC On Stranger Tides ni. tapi kan tapi..duyung2 itu sangatlaaaaaaaaaaaaaa cantik terpegun aku tengok. tapi cantik pun ganas..bila musim mengawan duyung2 itu akan culik kelasi kapal dan bawak ke dasar laut untuk dimakan..aiyakk! so untuk dapatkan air mata duyung dorang terpaksa bertarung ngan beratus2 ekor duyung ganas semata2 nak tangkap sekor. lawan punya lawan dapat tangkap sekor duyung lawa nak mampos sampai Philip (salah sorang dari pengembara) tu jatuh cinta pada duyung itu..jadi..aku bagilah cite ni 7.5 per 10 bintang.hehe..kalo bundar jadi 8 bintang. pegi tengok kalau tak tengok lagi..next : Transformers 3 :)


               

No comments: