Drop your link here..nnti leh melawat..

Member2 blogger

My Heartbeat

Wednesday, May 25, 2011

Ayuh berfikiran positif

Meniti hari2 terakhir sebelum cuti sekolah sangat memberi semangat..di kala kanak2 sedang tekun menghadapi peperiksaan pertengahan tahun. walaupun mereka bakal bercuti selepas peperiksaan, jangan harap dapat bercuti dengan secuti cutinya kerana modul Pasak Cuti menanti mereka semua.hehehe..asahlah minda kamu wahai kanak-kanak, jangan biarkan berkarat selam 2 minggu percutian..sedang asyik menanda kertas tetiba bunyi trettttt (bunyi mesej la tu..bunyi ape lagi) bagus jugak ada mesej masuk sebab kepala otak semakin pening membaca karangan kanak2 riang 2 Dedikasi. oke..dan mesej itu jugak memeningkan kepala otak aku "saya dah jadi papa..saya dapat baby wanita, isteri saya bersalin jam 9 pagi tadi. baby sihat 3.2kg" mesej tu dari member yang dah lama tak kontek. aku musykil apesal dia mesej camtu?macam kanak2 spastik baru belajar taip mesej je..tapi mungkin dia sangat excited kerana kehadiran ahli baru dalam family "ooo wow..tahniah la kt korang..doakan turn aku lak pasni ek" dan proses bermesej berakhir di situ sebab dia dah tak reply..tengah belai2 baby kot.


Oke..pada titik itu perasaan musykil datang di benak fikiran aku..sekarang bulan Mei. hari ke 24. aku patah balik time orang yang send mesej tu kawen..kalau tak silap aku masa aku tengah berhoney moon meraikan anniversary perkahwinan yang pertama..December! yess..masih segar dalam ingatan orang yang mesej tu merajuk sebab aku xleh hadir majlis perkahwinannya kerana aku dan hubby dah book hotel kat Cameron. takkan nak cancel kot dah bayar separuh tu. lagipun dia jemput last2 minute..maklumlah bukan orang penting, jemput pun pakai sms je bukan pakai kad jemputan (ayat ala2 sentap) December - Mei bukanke baru 6 bulan? kalo 6 bulan baby terkeluar, mestilah premature baby kan..mesti berat dia dari 850g-1 kg..ni baby dia 3.2 kg..whoaaa tu baby yang cukup bulan tuu..dan aku tetap musykil. tapi walaubagaimanapun..ayuhlah terus berfikiran positif..positif dan terus positif.."Jauhilah aku dari berprasangka buruk"


               


No comments: