Drop your link here..nnti leh melawat..

Member2 blogger

My Heartbeat

Saturday, May 28, 2011

Gilo apo?? adeiii~


Rasanya mandi dah seminimum mungkin, basuh pinggan pun malam je sebab malam je guna pinggan, basuh baju 2 kali je seminggu. weiiii tak logik la bil air umah aku sampai sebegini rupa..rasanya takde plak aku bukak carwash blakang rumah..mengalahkan bil air kedai makan la plak...tekejut beruk mat yeh aku tengok bil air bulan ni..bil bulan lepas elok je RM8 alih2 bulan ni mendadak gila babi..apejadahnya semua ini?? bila disiasat rupanya ada kebocoran paip kat blakang rumah yang tak diperasani sebab paip tu kat dalam dinding..nampak air meleleh kat dinding tu..konfom! itulah penyebab bil air rumah aku melambung..bukan sebab aku selalu mandi wajib..no no noooo..jgn pikir bukan2. dan ni jugaklah salah satu sebab kenapa kakitangan kerajaan taknak duk kat kuarters kerajaan..mana pegi duit sewa kami bayar bulan2??? maintanance pun kena pandai2 sendiri, rosak siling, repair sendiri..wiring problem, baiki sendiri..paip bocor, handle sendiri..duit?? of course la duit sendiri..gilo apo kerajaan neh?? rumah kerajaan bukan main banyak dibina tetapi jadi rumah tinggal, jadi sarang penagih, jadi tempat maksiat..sebab apa? sebab orang dah tak kuasa nak duduk..takde penyelenggaraan. pastu duk kalut kalo kes penagihan, maksiat meningkat..dah disediakan port, memangla golongan mat pet ngn bohsia bohjan ni akan menggunakan seoptimum mungkin. blok aku pun ada 8 rumah, 2 je yang boleh diduduki..yang lain dah rupa sarang pontianak pun ada.sape yang nak duduk kalau duit melayang begitu saja untuk menyelenggara rumah yang bukan hak sendiri. kalau rumah sendiri lain laaaaaaaaaaaa..kalau duk umah sewa kat luar pun, rumah rosak ke ape, tuan rumah yang handle, kita duduk bayar sewa je. keselamatan xyah duk cerita la kalau area sini dah berpuluh kali kena pecah masuk..guard? hahaha pondok ada la wat hiasan. apsal aku gatal nak duk kuarters? sebab area sini ramai cina.kawasan perumahan dipenuhi anjing, nak sewa pun owner cina, melayu semua dah penuh..kalo owner dah cina was was la plak nak duk.kut bela anjing ke ape..owww dah jauh bebenor aku menyimpang.asalnya bil air je.wakakaka..ni salah satu sebab gaji bulan2 tinggal negatif..sob sob sob sob (T_T) adeiii!


               



No comments: