Drop your link here..nnti leh melawat..

Member2 blogger

My Heartbeat

Saturday, April 9, 2011

Bye bye pucuk paku

Semalam aku singgah kedai..
Kedai itu terletak di tepi jalan raya..
Tujuanya untuk membeli sayur-sayuran..
Oleh sebab dah petang sayur-sayur banyak habis..
Kalau ada pun dah kecut..
Ada beberapa ikat pucuk paku yang segar..
Aku tergoda..dah lama xmakan pucuk paku..
Aku capai satu tanpa rasa was was..
Balik rumah aku goreng bersama ikan bilis..
Lepas tu tungguk suami balik kami makan sama2..
Malam hari tiba tekak kami sakit..pedih..
Hari ni suami dilanda demam..aku dilanda selsema..
Aku xdemam sebab antibodi aku kuat..
Kenapa mengapa..
Bila ingat-ingat balik..PUCUK PAKU!!
Adakah pucuk paku itu telah disembur racun sebelum dipetik?
Arr tidak...
Sejak hari ini..aku dan suami takkan makan pucuk paku lagi..
Selamat tinggal pucuk paku..
Kenang kami dalam malar hijaumu..sob3








No comments: