Drop your link here..nnti leh melawat..

Member2 blogger

My Heartbeat

Thursday, March 24, 2011

Top 5 (Edisi : Sikap Wanita yang Aku Tak Faham Walaupun Aku Juga Wanita)

Dah berpuluh tahun aku hidup di dunia yang indah ini..dengan burung-burung berkicauan,dipenuhi manusia bergelar lelaki dan wanita..ada yang bekerja, ada yang membuta, ada yang bagus dan ada yang perasan bagus. Salah satu hobi aku di masa lapang ialah menuju ke tempat keramaian dan memilih satu tempat duduk sambil memerhati manusia lalu lalang. Macam-macam pesen manusia aku dapat lihat. Tapi ada top 5 sikap wanita yang aku perhatikan yang aku sendiri tak faham kenapa mereka bersikap begitu walaupun aku jugak seorang wanita..kenapa bah kau begitu kenapa..(post ini bukan bertujuan untuk merendah-rendahkan wanita) aku pun wanita gak laa..wtpe nak rendahkan kaum sejenis.adeii~ tapi aku cuma pelik dan tak faham..

Nombor 5
Suka makan tak habis walaupun makanan tinggal satu suap

Ramai aku perhatikan wanita-wanita yang suka makan tak habis terutama kalau keluar dating dengan pakwe. Contohnya kalau makan nasi mesti akan ditinggalkan sikit nasiknya walaupun tinggal sesuap je.kalau kenyang pun takkan sesuap xleh nak habiskan. Kalau makan KFC snack plate, mesti nak kena tinggal sikit coleslaw ke, secubit roti ke, sesudu kentang putar. Hurm..betul2 tak faham..nasib baiklah aku dididik dengan sikap kesian pada makanan sejak kecil lagi.



Nombor 4
Make up dan dress up gile gaban walau untuk ke pasar malam dan suka tergedik tak tentu pasal

Dulu ada member serumah aku yang camni. nak pegi pasar malam pun dia punya make up macam pengantin. silap-silap bulu mata palsu pun dia nak pakai. kalau pakaian macam nak gi fashion show siap pakai heels. setahu aku kat pasar malam tu ada orang berniaga, pelanggan yang terdiri daripada students, bangla dan indon kilang, mat2 rempit dan pakcik makcik. nak melawa kat sape ek?? pastu bila jalan-jalan jumpa sesuatu terus jerit..arghhhh (ala2 gedik) ada katak..padahal gumpalan kertas. bila tengok kat depan ada sekumpulan mat rempit sedang melepak..owh~ patutla tergedik, ada lelaki rupanya..Erm..tapi kenapa lelaki macam tu yang perlu ditarik perhatian?



Nombor 3
Menganggap kahwin itu sebagai menjadi kuli suami

Pendapat macam ni biasa dikeluarkan oleh wanita bekerjaya. bila dah selesa dengan tempat dorang sekarang yang mempunyai kereta, rumah, kerjaya yang memberi pendapatan lumayan dan kehidupan yang betul2 selesa membuatkan dorang berpendapat kahwin itu hanyalah menyusahkan. Mana taknya, kalau kawin dorang kena masak, basuh baju, layan suami seolah-olah dorang kena jadi kuli kepada suami sendiri. Ye la..sebelum kawin bebas je nak buat ape pun.bila dah kahwin, pergerakan seperti tersekat..haishh..kesian pada wanita yang berpendapat begini sebab dorang belum rasa kemanisan sebuah perkahwinan :)

Aku kesian pada mereka yang jadikan " Couple is trouble, single is simple" ni sebagai motto hidup

Nombor 2
Wanita nak jadi lelaki, Wanita suka wanita

Walau diikat dada itu seketat-ketatnya, tak akan menukarkan jantina kamu kepada lelaki. walau kamu berlagak dan berpakaian seperti lelaki,hakikatnya kamu memang wanita.punya tetek, punya vagina, punya uterus dan segala sistem peranakan wanita..kamu tetap xde testis, xde penis..so kenapa kamu tetap nak berlagak macam lelaki? sampai bilakah? sampai tiba keajaiban satu hari bila kamu bangun dari tidur kamu akan bertukar sepenuhnya jadi lelaki?tengok body figure pun tahu kamu ni wanita..yang wanita pulak apesal nak kat orang yang sama jenis pulak? sebab kecewa dengan lelaki? sebab dah serik kena tipu dengan lelaki jadi kamu bertukar selera?habis tu salah siapa kalau kamu kena tipu banyak kali dengan lelaki?kamu yakin yang wanita jelmaan lelaki ni tak akan tipu kamu?kamu cinta dia camne pun, kalau kamu kawin dengan jelmaan lelaki ni pun, kamu takkan dikurniakan kehidupan yang sempurna..weyyy..wanita mana ada sperm! kalau kau kawin pun, kau mana leh ada anak ngan "laki" kau tu..pastu asek nak guna dildo je ke??pelik..pelik.

Dua-dua orang kat atas ni pun jantina dalam IC ialah perempuan :)

Nombor 1
Wanita yang meletakkan maruah dirinya sehina hina hinanya

Wanita camni memang menjadikan taraf wanita dipandang sangat rendah di mata lelaki. wanita yang rela di bang oleh lebih dari 5 orang lelaki..yang membiarkan lehernya diikat dan diperlakukan seperti anjing.pulak tu langsung takde rasa bersalah..siap sengih2 lagi depan kamera. hurm..apa sebenarnya yang dorang rasa ek? bangga ke? sexy ke? best ke? ntah la ek..pelik pelik dan pelik~






No comments: