Drop your link here..nnti leh melawat..

Member2 blogger

My Heartbeat

Wednesday, March 24, 2010

Mana pengalaman??

Saya di situ sudah 3 tahun..
Biology bidang saya..
Tapi bila mereka masuk, opsyen sama macam saya..
Kekosongan itu diberi kepada mereka..bukan saya..
Saya tau..mereka ada pengalaman
Sebab mereka sudah mengajar subjek yang sama di sekolah lama..
Alasan kenapa saya tidak diberi peluang ialah..
Lebih baik beri kepada guru berpengalaman..

Saya mula kerjaya saya di situ..
Di mana lagi saya mahu mencari pengalaman kalau tidak di situ??

Saya sedih..melihat buku2 di rak..
Physiology, Genetics, Zoology, Campbell, Solomon, Developmental Biology........
Buku2 yang dahulu saya telaah siang dan malam..
Buku2 yang membuka cinta saya kepada kehidupan..
Kini buku2 itu hanya menjadi hiasan..
Jika saya ke tempat lain..
Mungkin juga saya tidak akan diberi peluang..
Atas alasan saya tidak punya pengalaman..
Saya semakin hairan..
Mana mungkin saya dapat pengalaman itu??

No comments: