Drop your link here..nnti leh melawat..

Member2 blogger

My Heartbeat

Saturday, May 30, 2009

I'm HOME!!

Home is like heaven..sukenyeee bila dh smpai kampung..hehe.walopun cuti 2 mggu je tp mesti kena balik. tp b4 menjejakkan kaki ke tangga bas Cepat Ekspres ade cabaran yg telah aku lalui. bas patut betolak kul 6.30 pm tp dgn slambe badaknya aku n rizal bertolak kul 6.20 pm dr umah dia dengan harapan bas akan smpai lmbat sbb that day bas patut kul 7 tp 730 br smpai. bile smpai je kat bus stop bas xde lagi. aku + rizal pun tggu la jap. bile lom gak smpai rizal tanye akak kaunter tp jawapan dia mmg mengejutkan kami.."bas dah gerak la". dgn pantas kami ke kereta n drive menuju ke benut sbb akak kaunter kata bas benti d bus stop benut.rizal drive mcm pelumba F1..selit punye selit..aku tawakal je la smoga slamat.nsb dia ade experience lumba keta secara haram. smpai kat benut bas dh gerak jugak..rizal ape lg pecut smpai meter mencecah 200 kat jalan bz ke batu pahat. aku tutp mata smbil pegang seat. dlm ati tuhan je tau. sume jenis doa aku baca smapai doa tido pun termasuk gak.


half way to batu pahat baru nmpak bayang bas kat depan..lega sket ati. pastu masuk bandar batu pahat ntah cmne lak bas leh xde. mana lorong dia masuk ntah. so tepaksa benti tanya org..time tu dh 8lebih. rizal tipon kaunter suh gtau drebar suh tggu jap. dlm keta jgn ckp la..ape bahasa makian yg xkuar dr mulut dia.horror!! jalan batu pahat memeningkan..byk sehala smpai tersilap masuk.mati kena hon. nmpak je bayang bus stop terus park keta tepi jalan smpai dh xkesah blok keta org. janji dpt kejar bas. terus aku kuar bawak beg belari2 ke bas.. Alhamdulillah bas yg bapak laju bejaya kami kejar. b4 nek bas rizal smpat mintak maaf kat aku sbb dia dh kuarkan kata2 makian walopun dia hanya tuju kat bas tu tp dia still mtk maaf sbb tkut aku terasa..don't worry darling..i'm fine. smpat gak dia kiss my left n right cheek..sweet~..

No comments: