Drop your link here..nnti leh melawat..

Member2 blogger

My Heartbeat

Friday, May 1, 2009

i am...a teacher

"Cikgu gaji brapa sen je"
"Cikgu??ape kelas jd ckgu"
"Cikgu?xde dlm list profession pilihan pun"

Ape pun pekataan yg kuar dr mulut org ttg ckgu..aku xkisah..langsung xkisah. Yang penting aku tau tugasku mulia..niatku suci. Aku pekakkan tlinga bila org gelakkan aku masa aku masuk UPSI amek bidang pendidikan. Aku butakan mata bila org lain tunjuk certificate dorg degree dlm engineering, architecture..bla bla. aku tetap bangga dengan degree aku yg tertulis Bachelor in Education Science with Second Class Honour..Alhamdulillah usaha aku selama 4 tahun brjaya walaupun dengan Second Class Honour. Skang ni org yg blagak n pndang rndah pd profesion keguruan dtg skolah mtk jd GSTT sbb xde keja..it's my turn to tell 'em..Selamat datang ke dunia perguruan yg dulu dihina, dikutuk dan dipandang rendah. Ummi slalu pesan..Once u be a teacher, u touch the future..so..sedaya upaya aku akn try the best mndidik students2 aku. bila satu hari nnti dorg berjaya..org yg paling brbangga dgn kejayaan itu ialah aku..CIKGU JANNAH. Amin..






















No comments: